Mijn naam is Gerrit Aeilkema. Ik ben enorm gefascineerd door (verstorende) groepsdynamische aspecten waar organisaties en mensen mee te maken krijgen. 
In teams gaat het er altijd om dat men elkaar weet te versterken en elkaar vanuit de eigen taken en rollen durft aan te spreken op het behalen van de team-doelstellingen, zonder dat dit wrijving en schuring oplevert. Ik kom bij heel veel organisaties en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die ’s ochtends naar zijn werk ging om er een klote dag van te maken en toch zie ik heel veel mensen heel efficiënt de verkeerde dingen doen. En weinig collega’s die daarover dan iets durven te zeggen. Daar ligt een hefboom.

Ik ben door dit vak ‘geraakt’ omdat ik merkte dat mensen, inclusief ikzelf, vaak niet duidelijk zijn in hun grenzen aangeven en daardoor steeds weer teleurgesteld worden in andere mensen, die deze grenzen dan overschrijden. Uiteindelijk kwam ik erachter dat een niet uitgesproken verwachting een 100% garantie op een teleurstelling is.
Gedoe heb je overal en dat hangt nogal eens samen met de gedachte: "Ik dacht, dat jij dacht, dat ik wel zou denken dat ……". Toen ik dat in de gaten kreeg, wilde ik mijn bijdrage eraan leveren om mensen meer in hun kracht te zetten om te zeggen wat ze te zeggen hebben.

Mijn doel van coaching is, dat mensen zich meer bewust worden van het feit dat men eerst de juiste dingen moet doen, daarna de dingen juist moet doen en uiteindelijk de dingen steeds beter moet gaan doen. De organisatiestrategie moet aan de werkvloer worden gekoppeld, waardoor iedere medewerker zijn/haar rol kent en zijn eigen verantwoordelijkheid kan nemen om de teamdoelen succesvol te laten zijn.

Opleidingen

  • Culturele Antropologie bij Academie voor Organisatie Cultuur
  • Professioneel begeleiden van organisaties bij PhoenixOpleiding
  • Organisatieopstellingen bij het Bert Hellinger Instituut
  • Familieopstellingen bij Instituut voor Systemische Opstellingen
  • Meesterlijk Interveniëren bij Het Balkon
  • Teamcoach bij Coachboulevard (Marijke Lingsma)
  • Change Management bij Core Commit
  • Appreciative Inquiry bij Keyconsult
  • Ontwikkelingsgerichte Transactionele Analyse voor organisaties aan de P.R.O. Academie
  • Transactionele Analyse bij het Phoenix Instituut
  • Systemisch kijken naar organisaties bij het Hellinger Instituut
  • Train de trainer bij het ICM
  • Mastercoach bij de Associatie voor Coaching aan de Fontys Hogescholen
  • Mediation-opleiding bij de Hanze Hogeschool Groningen
  • Profile Dynamics (drijfverenmethodiek van Prof. Dr. Clare Graves)


Recente klanten: Hanze Hogeschool, Gemeente Groningen, Gemeente Smallingerland, Gemeente Noordenveld, Gemeente Weststellingwerf, DUO, Stichting zorgverlening ’s Heerenloo, AOG School of Management, Philips Winschoten, BAM, AVEBE, ACHMEA, Accon AVM Accountants, WMD Drenthe, Van Wijnen Bouwgroep, Tellus Zorggroep, Dimence Groep Deventer, Gemeente Appingedam, Werkplein Baanzicht, NAM, Gasunie, Izore, Woningbouwvereniging Accolade, inVraplus, WerkPro, Biblionet, De Ofichem Groep, Rein Advocaten, Alpha Adviesbureau, Bytesnet, Klok Interieurbouwers, Anker Verzekeringsmaatschappij, Lode, Albert Heijn Groningen, Landmark Global, Calago, MMP, Aurobindo Pharma, Bultena Verreikerverhuur, Roelofs Ingenieuren, VIB Glasvezel, Cultuurhuis De Klinker, etc.