Voor onze open trainingen doen wij een zorgvuldige intake. Zo kunnen we goed aansluiten bij de individuele leervragen van onze deelnemers. In de training wordt het geleerde steeds gekoppeld aan de eigen praktijksituatie. Wij werken met kleine groepen. Daardoor kunnen we iedere deelnemer veel persoonlijke aandacht geven. Op deze manier realiseren we met onze trainingen een blijvende impact.

Persoonlijke effectiviteit

Wil je in drukke tijden beter kunnen omgaan met stress? Vind je het moeilijk om je agenda op een effectieve manier te beheren en de juiste prioriteiten te stellen? Of wil je effectiever leren communiceren met collega’s, klanten of werknemers?


Leiderschap en managen van veranderingen

Leiderschap gaat in essentie over in verbinding zijn met je medewerkers. Vanuit een eigen visie, die past in de context van jouw organisatie, je medewerkers beïnvloeden en hierbij tegelijkertijd openstaan voor wat voor hen belangrijk is. Leiderschap gaat ook over persoonlijke groei en goede samenwerking mogelijk maken en daardoor samen betere prestaties en resultaten weten te realiseren.​

HR instrumenten

HR of personeelsbeleid is al lang niet meer enkel de verantwoordelijkheid van de P&O professional of de HR manager. Leidinggevenden zijn verantwoordelijk voor (delen) uit het HR beleid en werken daarin nauw samen met de HR business partner of de P&O-adviseur.​

Zelfsturende teams

Voor teams en leidinggevenden die behoefte hebben aan ondersteuning bij het vormgeven aan zelfsturing heeft MD-act trainingsprogramma’s ontwikkelend. Deze trainingen zijn los van elkaar te volgen, maar ze kunnen ook in verschillende combinaties tot een training van een of meerdere dagen worden samengevoegd.

Ik geef leiding en mijn persoonlijke stijl wordt door de meeste medewerkers goed gewaardeerd. Maar sommigen lijken een andere aanpak nodig te hebben. Maar welke aanpak is dan het beste?

Met behulp van selectiegesprekken moet ik de juiste sollicitanten weten te selecteren. Welke vragen moet ik nu stellen om echt goed te kunnen bepalen of deze sollicitant over de juiste competenties beschikt?

De samenwerking en communicatie gaat met de meeste collega's eigenlijk best goed. Maar er zijn ook collega's waarbij het erg lastig is om de juiste toon te vinden. Hoe doe ik dat?

Ik ga binnenkort voor het eerst leidinggeven. Welke tools kunnen mij helpen om een goede start te maken?

 

Soms loopt het werk me over de schoenen. Hoe houd ik overzicht en kan ik mijn werkzaamheden beter plannen en organiseren?