Albert van Veen heeft mij doen inzien dat de wereld niet op één dag is gebouwd……………
Vanuit mijn functie als Technical Support Engineer bij Bel Leerdammer krijg ik dagelijks allerlei technische vraagstukken en uitdagingen voorgelegd waarop ik mijn (interne) klant het liefst á la minuut een passende oplossing gaf.
Immers een snelle oplossing of antwoord resulteert in tevreden klanten. Een tevreden klant geeft je een goed gevoel.
Tevreden klanten blijven terugkomen en genereren daardoor meer en meer werk. Keerzijde hiervan is dat je op een gegeven moment op een punt komt dat je klanten moet teleurstellen, resultaat: ontevreden klanten.
Geen goed gevoel bij klant en mijzelf.
Tijd voor actie dus…..
Albert van Veen heeft mij geleerd om te gaan met situaties zoals beschreven, alles direct en ineens willen en kunnen oplossen is een utopie en levert op den duur strijd, ergernis en frustraties op, kortom een onprettige werksfeer.
Het centraal stellen van de klant, het vragen en geven van feedback, open en eerlijke communicatie zijn slechts enkele kreten die er toe hebben bijgedragen er een ommekeer is ontstaan in de relatie tussen klant en mijn persoon.
Een klant die nu weliswaar langer als gewend moet wachten op zijn antwoord toont begrip en wordt daardoor weer een tevreden klant.
Albert bedankt!!!!