De kwaliteit van de samenwerking wordt mede bepaald door de mate waarin collega's elkaar feedback geven. In de praktijk blijkt echter, dat elkaar aanspreken in veel organisaties niet vanzelfsprekend is. En als collega's elkaar wel feedback geven, leidt dit vaak tot verdedigende reacties en irritatie.

 

Positieve effecten van een constructief feedback klimaat:

✔ Feedback verhoogt de tevredenheid met de baan en de betrokkenheid bij de organisatie.

✔ Feedback is prestatiebevorderend.

✔ Feedback hangt positief samen met bevlogenheid.

✔ Feedback stimuleert het nemen van eigen initiatieven van medewerkers die bijdragen aan het effectief functioneren van de organisatie.

Opzet

Met onze eendaagse training Feedback geven en ontvangen versterk je jouw feedbackvaardigheden. Om voldoende aandacht aan alle deelnemers te kunnen besteden, werken wij met kleine trainingsgroepen van maximaal 8 deelnemers.


Kosten

Prijs training: € 452,50 inclusief locatie, koffie/thee/lunch en materialen, exclusief BTW

Tevredenheidsgarantie: als je je inschrijft en achteraf niet tevreden bent over de training, krijg je van ons geen factuur!

Individueel, of in company?

Je kunt je individueel inschrijven. Maar je kunt er ook voor kiezen om deze training in company te laten uitvoeren. Dan maak ik op basis van jullie wensen en doelen een training op maat.

De training feedback geven en feedback ontvangen verzorg ik ruim 25 jaar. Eerst als trainer bij Philips, daarna bij Management Opleidingen van GITP en sinds 2007 als trainer bij MD-act.

De feedbacktraining is bedoeld voor iedereen die wil leren om op een duidelijke manier feedback te geven zonder dat dit leidt tot irritatie of gedoe, of juist wil leren om feedback van anderen goed te kunnen ontvangen.

Contact

Ben je geïnteresseerd en wil je meer informatie, of een vrijblijvende afspraak maken om door te praten over de inhoud en mogelijkheden, neem dan contact op. Wij zijn bereikbaar op 024 397 8892.

Een mail sturen kan natuurlijk ook: info@md-act.nl

Trainer

Albert van Veen

Training Feedback geven

Registerpsycholoog NIP

Albert is Registerpsycholoog arbeid en organisatie NIP.

Als je voldoet aan de eisen die het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP) stelt aan je professionaliteit als arbeids- en organisatiepsycholoog en aan de frequentie waarmee je investeert in je kennis en vaardigheden, mag je je registerpsycholoog arbeid en organisatie noemen. Bij elke herregistratie wordt je vakbekwaamheid opnieuw getoetst.

Albert is ook een door het CRKBO erkende trainer voor het kort beroepsonderwijs. Sinds 1995 coacht en traint Albert medewerkers, leidinggevenden en (management)teams.

Duur:
1 dag
Data:
20 sept
Trainer:
Locatie:
Omgeving Arnhem
Prijs training:
€ 452,50 incl. locatie, koffie/thee/lunch, materiaal en evt. tests, excl. 21% BTW

De training Feedback geven en feedback ontvangen is bedoeld voor iedereen die de kans wil vergroten dat zijn of haar feedback helder overkomt en dat er een goede constructieve dialoog op gang komt die eindigt met heldere conclusies en zo nodig ook met afspraken.

Vaak beloven trainingsbureaus fantastische resultaten. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat met een training geen grootse resultaten te garanderen zijn! Duurzame resultaten behalen vraagt namelijk van de deelnemers dat zij na de training serieus en intensief gaan oefenen met het geleerde. Je krijgt in onze trainingen handvatten aangereikt en de gelegenheid om hiermee intensief te oefenen, met elkaar en met een professionele trainingsacteur. Maar als je duurzame effecten van de training wilt realiseren, moet je er echt zelf in de praktijk mee aan de slag!! De handvatten die je in de training krijgt:

  • Helpen je om een logische en duidelijke structuur aan te brengen in je feedbackgesprekken.
  • Geven je inzicht in het ontstaan van welles-nietes gesprekken en vaardigheden om daar uit te blijven.
  • Helpen je bij het voorkomen dat emoties oplopen.
  • Maken het makkelijker om wat 'tussen de regels door' gezegd wordt bespreekbaar te maken.

Met de handvatten die in de training worden behandeld en geoefend, wordt de kans groter dat jouw feedback helder overkomt, zonder dat het tot gedoe leidt.

Een dag van 09:00 tot 17:00 uur.

Het programma van de eendaagse training ziet er als volgt uit:

  • We behandelen een eenvoudig, maar doeltreffend feedbackgespreksmodel. Hierbij gaan we uiteraard in op de belangrijkste feedbackregels.
  • We gaan dieper in op hoe je zo met tegenwerpingen en een verschillen van inzicht kunt omgaan, dat het gesprek niet uitmondt in een 'ja-maar, nee-want' gesprek.
  • We staan stil bij hoe je in een vroegtijdig stadium toenemende spanning herkent en wat je kunt doen om deze spanning bespreekbaar te maken en op te lossen.
  • Gedurende de ochtend trainen we de modellen in kleine oefeningen met elkaar. In de middag krijg je de gelegenheid om een eigen praktijkcasus te oefenen met een professionele trainingsacteur.
  • Je gaat naar huis met een aantal doelstellingen waarmee je in de praktijk met het geleerde aan de slag kunt gaan.
  • Na 2 weken neem ik telefonisch contact op met je. We nemen de tijd die nodig is om stil te staan bij de vragen die je hebt naar aanleiding van jouw ervaringen in de praktijk.

De opzet van de training Feedback geven en ontvangen is als volgt:

  • Persoonlijk intakegesprek per telefoon, via FaceTime of met Skype: wat zijn precies je leerwensen en welke ontwikkeling op de werkplek wordt verwacht? Voorafgaand aan de training kan een competentiegericht online 360° feedbackinstrument worden ingezet (in de prijs inbegrepen).
  • Twee maanden na afloop evalueert de trainer op de werkplek de training met de deelnemer en zijn leidinggevende: welke ontwikkeling heeft plaatsgevonden en hoe kan deze worden vastgehouden? Welke ontwikkeling is nog gewenst of nodig en wat zou ondersteunend kunnen zijn bij het hieraan verder vorm geven?