Te veel werkdruk kan veel negatieve gevolgen hebben. Zeker wanneer deze druk langdurig aanhoudt. Het kan zich uiten in gezondheidsproblemen, variërend van slecht slapen tot burnout. Organisaties kunnen te maken krijgen met spanningen tussen medewerkers onderling, afnemende prestaties en productiviteit en een verhoogd en langduriger (ziekte)verzuim.

Wil je het niet zo ver laten komen? Onze tweedaagse training time management kan jou of je medewerkers helpen om meer grip te houden of te krijgen op de agenda. Of om werkzaamheden te prioriteren en beter grenzen te bewaken. Tijdens onze training onderzoeken we wat het voor jou moeilijk maakt om de agenda adequaat te beheren en wat je kan helpen om meer grip te krijgen op je werkzaamheden.

 

Druk, druk, druk! Te druk?

✔ Ik heb vaak het gevoel dat ik aan allerlei belangrijke dingen niet toekom. Moet ik mijn werk niet beter organiseren?

✔ 's Nachts ben ik vaak aan het malen: heb ik alles wel gedaan?; morgen moet ik beslist niet vergeten om....!; had ik niet beter eerst....? Wat zou ik graag van dat gemaal af willen!

✔ Soms ben ik het overzicht helemaal kwijt. Wat kan mij helpen om structuur aan te brengen in mijn werkzaamheden?

Teamtraining of individuele begeleiding

Timemanagement bieden wij aan als open training. Wij werken met maximaal 8 deelnemers. Daardoor kunnen we veel aandacht besteden aan de individuele leervragen. Als je het plezieriger vindt om de training een-op-een te volgen, is dit uiteraard ook mogelijk. Het voordeel is, dat we dan het programma helemaal voor jou op maat kunnen maken. Je kunt hierover contact opnemen met Albert van Veen.


Kosten

Prijs training: € 905,00 inclusief locatie, koffie/thee/lunch en materialen, exclusief BTW

Tevredenheidsgarantie: als je je inschrijft en achteraf niet tevreden bent over de training, krijg je van ons geen factuur!

In company

De training Time Management kunnen wij ook 'in company' uitvoeren. In overleg met elkaar kan zowel de inhoud als de aanpak aan jullie wensen worden aangepast. Heb je interesse, neem dan contact op met de trainer, Albert van Veen.

Albert verzorgt de training Time Management al 25 jaar. Eerst als trainer bij Philips, daarna bij Management Opleidingen van GITP en sinds 2007 als zelfstandig gevestigde trainer/coach bij MD-act.

Contact

Ben je geïnteresseerd en wil je meer informatie, of een vrijblijvende afspraak maken om door te praten over de inhoud en mogelijkheden, neem dan contact op. Wij zijn bereikbaar op 024 397 8892

Een mail sturen kan natuurlijk ook: info@md-act.nl

Trainer

Albert van Veen

Training Timemanagement

Registerpsycholoog NIP

Albert is Registerpsycholoog arbeid en organisatie NIP.

Als je voldoet aan de eisen die het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP) stelt aan je professionaliteit als arbeids- en organisatiepsycholoog en aan de frequentie waarmee je investeert in je kennis en vaardigheden, mag je je registerpsycholoog arbeid en organisatie noemen. Bij elke herregistratie wordt je vakbekwaamheid opnieuw getoetst.

Albert is ook een door het CRKBO erkende trainer voor het kort beroepsonderwijs. Sinds 1995 coacht en traint Albert medewerkers, leidinggevenden en (management)teams.

De training Time Management richt zich op professionals, medewerkers, leidinggevenden en projectleiders die meer regie over hun agenda en werkaamheden zouden willen hebben.

  • Je krijgt zicht op de taken en werkzaamheden – zakelijk en privé – die je nog wilt en moet doen.
  • Je hebt een methode waarmee je permanent het overzicht houdt over jouw activiteiten.
  • Je leert om systematisch en gestructureerd keuzes te maken: wat doe je nu? Wat doe je straks? Wat laat je door iemand anders doen? Wat doet je niet?
  • Je weet om te gaan met de druk die van buitenaf op jouw tijd en jouw agenda wordt uitgeoefend.

Twee dagen van 09:00 tot 17:00 verspreid over 3 weken.

Programma dag 1

Inleiding

  • Korte toelichting op het programma en de werkwijze

Leerdoelen

  • Met elkaar in gesprek over de persoonlijke leerdoelen

Je werkstroom beheersen

  • Uitleg van de methode
  • Lopende zaken en alles wat nog op je ligt te wachten: overzicht krijgen, overzicht houden en doelmatigheid vergroten
    • Alles wat gedaan moet worden in beeld brengen
    • Rubriceren en onderbrengen
    • Blijvend je werkstroom beheersen

Ondersteunende hulpmiddelen. Afhankelijk van de persoonlijke leerbehoeften van de deelnemers aan de slag met

  • Prioriteiten stellen en keuzes maken
  • Energie stoppen in zaken die je wel kunt beïnvloeden
  • Onderhandelen met je omgeving
  • Omgaan met tegengestelde belangen

Afronden

  • Wat zijn je voornemens waarmee je tussen dag 1 en dag 2 aan de slag gaat?



 Programma dag 2

Oefenen

  • Op basis van eigen lastige praktijksituaties oefenen met een professionele trainingsacteur

Afronden

  • Jouw persoonlijke doelstellingen en voornemens bepalen
  • Plannen maken waarmee je er voor zorgt dat je op jouw werkplek optimale ondersteuning zult krijgen bij het in de praktijk brengen van jouw doelstellingen en voornemens

De opzet van de training Time Management is als volgt:

  • Intakegesprek, telefonisch, via FaceTime of per Skype: wat zijn je leerwensen en welke ontwikkeling op de werkplek wordt verwacht?
  • Tussen de eerste en de tweede trainingsdag een telefonische evaluatie: hoe verloopt het toepassen van het geleerde tot nu toe en waaraan moet op de tweede dag aandacht worden besteed?
  • Twee maanden na afloop volgt een telefonische evaluatie met de deelnemer: wat gaat goed in de praktijk, wat valt misschien tegen en wat kun je doen om op een goede manier het geleerde te blijven toepassen?

Er zijn op dit moment geen trainingen ingepland.