Botsende communicatiestijlen
Je communicatie met collega’s, klanten of leidinggevende verloopt soms niet soepel. Vooral met mensen met bepaalde communicatiestijlen kan het geregeld best lastig zijn om prettig of effectief te communiceren. Met onze training Communicatiestijlen leer je om effectiever om te gaan met stijlverschillen.
Je grootste zorg
Botsende communicatiestijlen kunnen ertoe leiden dat je zaken soms niet voor elkaar krijgt. Dat de communicatie met collega’s, klanten of je leidinggevende soms moeizaam verloopt. Of dat je de bespreking met klanten niet altijd goed afrondt, of relaties onnodig onder spanning kunnen komen te staan.
Je grootste zorg is dat de communicatieproblemen ten koste kunnen gaan van je succes als medewerker of misschien zelfs wel van je carrièrekansen.
Botsende communicatiestijlen: is hier wat aan te doen?
Absoluut! Met de training Communicatiestijlen hebben wij al veel mensen inzicht gegeven in waarom hun communicatiestijl soms botst met communicatiestijlen van anderen. En we hebben ze geleerd om handig om te gaan met stijlverschillen, door wendbaarder en daardoor effectiever te communiceren.
Tevredenheidsgarantie: als je je inschrijft voor de training Communicatiestijlen en achteraf niet tevreden bent, krijg je van ons geen factuur!
Opzet van de training Communicatiestijlen
- Telefonische intake over jouw leerdoelen.
- Twee trainingsdagen van 09:00 tot 17:00 in een periode van drie weken.
- Online 360° feedback scan.
- Veel ruimte voor jouw persoonlijke vragen en eigen casuïstiek.
- De mogelijkheid om tijdens de training Communicatiestijlen intensief te oefenen met een professionele trainingsacteur.
- Gerichte huiswerkopdrachten om met het geleerde aan de slag te gaan.
Inhoud
Wat aan bod komt in de training?
- Uitleg van de vier communicatiestijlen.
- Herkennen van de communicatiestijlen bij anderen.
- Uitwijkstijlen: niet constructieve communicatie onder spanning of stress. Inzicht krijgen en jouw uitwijkstijl en leren omgaan met de uitwijkstijlen van je gesprekspartners.
- Je communicatieve wendbaarheid vergroten: goed leren omgaan met de andere communicatiestijlen.
- Veel ruimte om met eigen casuïstiek intensief te oefenen met een professionele trainingsacteur.
In company
Wij kunnen de training Communicatiestijlen ook ‘in company’ uitvoeren. In overleg kunnen we de training aan jullie wensen aanpassen.
Albert verzorgt de training Communicatiestijlen al 30 jaar. Eerst als trainer bij Philips, daarna bij Management Opleidingen van GITP en sinds 2007 als zelfstandig gevestigde trainer/coach bij MD-act.
Tevredenheidsgarantie: als je je inschrijft voor de training Time Management en je bent achteraf niet tevreden, krijg je van ons geen factuur!
Contact
Ben je geïnteresseerd en wil je meer informatie over de training Communicatiestijlen? Of wil je een vrijblijvende afspraak maken om te praten over de inhoud en mogelijkheden van de training, neem dan contact op. Wij zijn bereikbaar op 024 397 8892 Een mail sturen kan natuurlijk ook: info@md-act.nl