Het belang van een training feedback geven en ontvangen: uit onderzoek blijkt dat goed feedback geven en ontvangen een belangrijke succesfactor is voor goede samenwerking en samen goede prestaties leveren. In de praktijk blijkt echter ook dat in veel teams elkaar aanspreken niet vanzelfsprekend is. En als collega’s elkaar wel feedback geven, leidt dit te vaak tot verdedigende en soms zelfs geïrriteerde reacties.
Wat zijn de positieve effecten van een constructief feedback klimaat?
✔ Feedback verhoogt de tevredenheid met de baan en de betrokkenheid bij de organisatie.
✔ Feedback is prestatiebevorderend.
✔ Feedback hangt positief samen met bevlogenheid.
✔ Feedback stimuleert medewerkers tot het nemen van eigen initiatieven die bijdragen aan het effectief functioneren van de organisatie.
Opzet training feedback geven en ontvangen
De opzet van de training Feedback geven en ontvangen:
- Persoonlijk intakegesprek face tot face, per telefoon of met videobellen: wat zijn precies je leerwensen en welke ontwikkeling op de werkplek wordt verwacht? Voorafgaand aan de training kan op jou verzoek een online 360° feedbackinstrument worden ingezet (in de prijs inbegrepen).
- Als je dit wilt, komt de trainer op de werkplek op bezoek om met jou en je leidinggevende de training te evalueren: welke ontwikkeling heeft plaatsgevonden en hoe kun je deze worden vastgehouden? Welke ontwikkeling is nog gewenst of nodig en wat zou ondersteunend kunnen zijn bij het hieraan verder vorm geven?
Inhoud training
Het programma van de eendaagse training feedback geven en ontvangen ziet er als volgt uit:
- We behandelen een eenvoudig, maar doeltreffend feedbackgespreksmodel. Hierbij gaan we in op de belangrijkste feedbackregels.
- We gaan dieper in op hoe je zo met tegenwerpingen en een verschillen van inzicht kunt omgaan, dat het gesprek niet uitmondt in een ‘ja-maar, nee-want’ gesprek.
- We staan stil bij hoe je in een vroegtijdig stadium toenemende spanning herkent en wat je kunt doen om deze spanning bespreekbaar te maken en op te lossen.
- Gedurende de ochtend trainen we de modellen in kleine oefeningen met elkaar. In de middag krijg je de gelegenheid om een eigen praktijkcasus te oefenen met een professionele trainingsacteur.
- Je gaat naar huis met een aantal doelstellingen waarmee je in de praktijk met het geleerde aan de slag kunt gaan.
- Na 2 weken neem ik telefonisch contact op met je. We nemen de tijd die nodig is voor de mogelijke vragen die je hebt naar aanleiding van jouw ervaringen met het toepassen van het geleerde in de praktijk.
Tevredenheidsgarantie: als je je inschrijft voor de training Feedback geven en Ontvangen en je bent achteraf niet tevreden, krijg je van ons geen factuur!
Individueel inschrijven, of in company
Voor de training Feedback geven en ontvangen kun je je individueel inschrijven. Maar je kunt er ook voor kiezen om deze training in company te laten uitvoeren. Dan maak ik op basis van jullie wensen en doelen een training op maat.
De training feedback geven en ontvangen verzorg ik al 30 jaar. Eerst als trainer bij Philips, daarna bij Management Opleidingen van GITP en sinds 2007 als trainer bij MD-act.
Contact
Ben je geïnteresseerd en wil je meer informatie, of een vrijblijvende afspraak maken om door te praten over de inhoud en mogelijkheden, neem dan contact op. Wij zijn bereikbaar op 024 3978 892
Een mail sturen kan natuurlijk ook: info@md-act.nl